АНОТАЦІЯ
навчальної дисципліни
«МЕНЕДЖМЕНТ»
Програма вивчення навчальної дисципліни «Менеджмент» складена відповідно до обов’язкової компоненти освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів ДУІТЗ зі спеціальності 051 «Економіка» галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки».
Предметом вивчення навчальної дисципліни є процес формування сучасного системного мислення та комплексу спеціальних знань у сфері управління підсистемами організації на всіх стадіях ії життєвого циклу у взаємозв‘язку з зовнішнім середовищем, комунікативний менеджмент, маніпуляції у спілкуванні, управління конфліктами.
Програма навчальної дисципліни складається з двох змістових модулів:
1. Менеджмент організацій.
2. Комунікативний менеджмент
Метою дисципліни «Менеджмент» є оволодіння теорією та практикою результативного управління організацією у мінливих умовах соціально-економічного оточення та розвиток у студентів комплексних знань у сфері менеджменту комунікацій, професійного спілкування та вміння ефективно організувати наради, співбесіди, ділові зустрічі й переговори, а також достатньої кваліфікації для проектування та розробки нових засобів і методів комунікації на підприємстві.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Менеджмент» є формування у майбутніх спеціалістів системи теоретичних знань, пов’язаних із забезпеченням ефективного функціонування організації на основі оптимального поєднання навичок досягнення цілі та організації ефективного процесу функціонування організації. Сприяти розумінню економічної сутності, характеристик і ролі організації як об’єкта управління, вивчення суті, видів комунікацій.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
- теоретико-методологічні засади менеджменту організації як механізму ефективного управління організацією; співвідношення організації як системи та організації як процесу; види організацій та їх основні характеристики; особливості реалізації важелів спеціального економічного інструментарію менеджменту організації; характер менеджменту організації на різних стадіях її життєвого циклу; принципи сучасного управління матеріально-технологічною, соціально-психологічною та фінансово-економічною підсистемами організації; механізм формування проекту організації та сутність організування;
- місце комунікацій в менеджменті, знати типи ділових стратегій та їх використання на підприємстві, знати типові манери спілкування в діловому суспільстві та знати види ділових стилів поведінки, знати в яких рамках проводиться ділове спілкування та визначити свій особистий стиль спілкування, знати поняття конфлікту, їхні різновиди, сутність та природу, знати методи управління конфліктами в організації, знати алгоритм проведення ділових переговорів, знати правила складання ділових листів, знати вимоги до ділового одягу чоловіків та жінок, знати методику розвитку особистості у робочому колективі.
вміти:
- здійснювати планування діяльності підприємства в цілому, взаємопов’язане планування діяльності окремих функціональних підрозділів підприємства; розробляти рішення щодо оптимізації організаційної структури підприємства; визначати потреби ринку та перспективи розвитку власного виробництва; розробляти програми та концепції розвитку підприємства; отримувати та опрацьовувати інформацію про стан ринку, на якому діє підприємство та загальну кон’юнктуру ринку; володіти основини теоретичними знаннями з адміністративно-державного управління, сформувати вміння і навички управління організаційними процесами;
- визначати типи та види комунікацій в менеджменті та ефективно їх використовувати в сучасних умовах ринку, вміти використовувати ділові стратегії на підприємстві та виділяти їх типи, вміти визначати свій особистий стиль спілкування за обставинами, вміти визначати типологію конфліктної поведінки, вміти розробити детальний план заходів з приводу знищення бар’єрів в комунікації, вміти розробити план ведення комерційних переговорів, вміти організовувати, проводити та закріпляти ділові зустрічі, вміти вірно складати ділові листи, вміти використовувати на практиці вимоги до ділового одягу чоловіків та жінок на підприємстві.
- Викладач: .. ..